Ważne komunikaty:
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERTY KOMERCYJNEJ W ZAKRESIE REHABILITACJI DOSTĘPNE POD NR KOM 603 306 605     UWAGA!!!  Od stycznia 2017 r. Poradnia Profilaktyki i Leczenia Uzależnień, Poradnia Zdrowia Psychicznego oraz Dzienny Oddział Psychiatryczny zostały przeniesione na ul. Reja 15/3 (budynek po dawnej poradni podstawowej opieki zdrowotnej)

Komisja etyczna

Komisja Etyczna w Płockim Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o.

 

Zarząd Spółki Płocki Zakład Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. w Płocku informuje, iż w dniu 31 października 2014 roku powołano Komisję Etyczną, do zadań której należy:

  1. Zapewnienie ochrony praw pacjentów oraz ich dobrostanu zgodnie z zasadami etyki medycznej oraz przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  2. Upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej.
  3. Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
  4. Udzielanie pomocy lekarzom, pacjentom i ich rodzinom w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych dotyczących kwalifikowania do różnych metod terapii.
  5. Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji:
    1. osoba wykonująca zawód medyczny → pacjent,
    2. pacjent → osoba wykonująca zawód medyczny,
    3. przełożony → pracownik,
    4. pracownik → przełożony,
    5. pracownik → pracownik.
  6. Rozpatrywanie wniosków pracowników i pacjentów dotyczących uwag w zakresie standardu postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Pracowników Płockiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o.
  7. Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Spółce Kodeksu Etyki Pracowników, Kodeksu Etyki Lekarskiej oraz Kodeksu Etyki Pielęgniarki i Położnej.

Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Komisję Etyczną może odbywać się przez:

  1. zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail Sekretarza Komisji Etycznej: monika.owczarska@plockizoz.pl
  2. zgłoszenie pisemne przez Kancelarię Spółki w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Komisji Etycznej.

Wniosek powinien zawierać w szczególności:

  1. imię i nazwisko lub nazwę firmy lub nazwę instytucji zgłaszającej wniosek,
  2. miejsce zamieszkania lub adres firmy lub adres instytucji zgłaszającej wniosek,
  3. telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
  4. określenie problemu etycznie wątpliwego.

Zgłoszenia anonimowe lub wnioski nie spełniające norm, o których mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.

Dodaj do: Facebook
Jeżeli chcesz byc informowany o wydarzeniach w naszym szpitalu zapisz się na newsletter:
Partnerzy